«A character who's too neurotic to function in live but can only function in art»

Woody Allen

dimarts, 17 de juliol del 2012

Pedraforca 2012!

Dos mesos després... torna una nova entrada al monòleg obert a tots els públics! M'agraiexo les lectures que faig al meu propi blog.
Aviso, serà un blog ple de fotos, però és que el lloc s'ho val.
Doncs fa una setmana vaig pujar el Pedraforca amb el cau de la Paula (Alverna) on jo i ella fèiem d'intendents (els qui cuinen, vaja). Era un campament de 10 dies a un terreny a prop de Saldes.
Mireu, m'he currat un mapa google.

Mostra C.E. 2012 Alverna :: Pedraforca en un mapa més gran
Es pot veure on teníem el campament, punts d'interès i la ruta que vam fer.En vermell són els trams tant d'anada com de tornada i en verd l'ascensció al Pedraforca (sentit anti-horari), pujant pel coll del Verdet i baixant per la tartera (que mola moltíssim!)

Ara em fotos potser faig una explicació més detallada del que era l'ascesció.
Vam començar al refugi, on hi vam passar les dues nits, per anar en direcció el Coll del Verdet. Quan jo vaig pujar el Pedraforca fa uns 6 anys, ho vaig fer la tartera, com també ho va fer la Paula, perquè nosaltres sí que molem. Doncs vam anar en direcció el Coll del Verdet i feia molt bon temps i ens vam trobar amb panoràmiques i escenaris com els següents.
Al principi del camí
La Paret ens saluda. Quins color més macos.
Veient això, tens ganes de fer el Pedraforca

Caminant a la vora del precipici

Una mica de camí interior

Vista des del Coll del Verdet
S'ha de dir quede pujada ens vam mig perdre i vam fer un camp a través una mica perillós ja que els de més amunt anaven llençant pedres (sense voler) als de baix, que queien rodolant. Més d'un es podria haver endut un ensurt, però no, el karma començava a acumular-se, coses dolentes hauran de passar?
Bé, un cop al coll començava la vertadera ascensció fent servir d'allò més les mans amb trams complicats, grimpant a la vora del precipici, alguns més preocupats pels nens que per ells mateixos, però amb unes vistes preciosíssimes!
Això sí que és grimpar!

Ni un núvol, un temps fantàstic

Veieu Gòsol a baix a la dreta?

Gaudint de la vista

El cim! Quina paret!

Des de dalt del Pedraforca! Gran recompensa!
I ara tocava baixar...
...i per la tartera!! Si és que és més divertit! Com esquiar sobre les pedres, sense parar de caure de cul, i acabar ben brut, però satisfet. Clar que alguns nens ho passaven malament, és molta pendent, però si hi vas amb decisió i sense por (però amb molta prudència!) pot ser un tram molt divertit, i per descomptat memorable. Tinc poques fotos, perquè no estàs per fotos, quan hi ets només fas que baixar!
Des del coll mentalitzant-nos.

Tot això s'ha de baixar!

Quin pendent i quin munt de pedres!
I un cop acabada la tartera, només quedaven deu minuts de bosc fàcils, per tornar al refugi.
El pedraforca s'ha de fer nois, és una gran experiència, divertidíssima i omple d'orgull.
Podria dir més coses, si hi ha mínim un comentari de que digui més coses ho faig, però tinc la sensació de que aquest post és molt llarg; potser és perquè té moltes fotos, o perquè m'he estat molta estona fent-lo (mapa + escriure + fotos) o perquè ho és en sí.
De debò, crec que potser hi ha alguna cosa més a explicar si algú ho vol.
Per acabar i per agraïr-vos (-me) la paciència us obsequio amb una foto de The Boss cuinant ;D
Posant orenga, com sempre.
P.D.: M'he mirat la previsualització i no és tan llarg, potser pel meu propi compte ja escriure alguna cosa més.

diumenge, 6 de maig del 2012

Teatre Novayorquí

No sé si el títol està ben escrit, però ja m'entendreu...
     Sóc jo de nou! Fa molt temps que no hi escribia, ja se sap al principi mola i escrius cada dia, però al cap de poc temps ho vas abandonant... Intentaré no aparcar-ho encara, donar-hi vida de tant en tant.
     Doncs fa poc vaig llegir dues obres de teatre del Woody Allen, per a veure què tal era això de llegir teatre i de descobrir si fora del cinema, sap plasmar el seu humor. Ja m'havia llegit abans el llibre Com acabar d'una vegada per totes amb la cultura, però no és teatre són relats curts (no ben bé relats) i molt recomanable, em reia jo tot sol al tren. Ara bé, ja sabeu que aquesta recomanacio és per a qui li agrada l'humor del Woody Allen, després no vull queixes de que el llibre és una merda si en un principi l'odies a ell ¬¬.
     Les obres són Adulterios que són tres comèdies d'un sol acte totes movent-se en el mateix eix central, que són les relacions de parelles i els enganys que hi ha al matrimoni. D'aquest llibre en vaig escriure una ressenya a una pàgina on puntuo els llibres que he llegit, puc mirar recomanacions i tal... coses d'aqueste. Però no sé com posar el link de només la ressenya. Clicant aquí anireu a la pàgina del llibre i diria que només hi ha la meva ressenya per si us interessa.
     En general, dic que no està malament però que no arriba a l'alt nivell que ell és capaç d'assolir i que sí, algun somriure se't pot escapar, però res gaire gran.
     L'altra és Torna-la a tocar, Sam i d'aquesta obra se n'ha fet una pel·lícula, la de Somnis d'un seductor interpretada per ell mateix (però no dirigida). Aquesta estava millor, era més llargueta i tractava de la vida d'un home que és un panolis (com el Woody Allen mateix) i que la dona l'ha deixat i busca parella. Se n'enamora de la dona del seu amic i alhora veu que no en té ni idea de lligar. Vaja, divertideta i que t'ho pots passar una mica millor.
     Els dos llibres són curtets, i el segon te'l llegeixes amb un cap de setmana tranquil·lament si tens una miqueta de temps, però tampoc en requereix gaire.
     Apa, a veure si això no ho deixo tan mort i escric alguna altra cosa de tant en tant.

dimecres, 11 d’abril del 2012

El noi de la bicicle--

     Vaja, crec que m'he quedat sense diners i no he pogut escriure el títol complet. Però, buenu, tots n'enteneu el significat, no? Sabeu perfectament que el títol és "El noi de la bicileta" (Le gamin au vélo), he acabat quasi al final, i per tant, no molesta tan i si estem curts de diners, doncs noi, què hi farem, ens estrenyirem una miqueta el cinturó. Doncs aquesta sensació he tingut amb la pel·lícula. No us penseu pas que és una pel·lícula feta per uns pobre amb el mòbil, ni molt menys, però detalls com que per exemple la peli acabi 20minuts abans o la gran varietat de banda sonora. Que el primer cop dius: "Seh, aquesta cançó queda bé aquí". El segon cop: "Mira, la mateixa cançó que abans". El tercer... "Sí, la cançoneta de la peli" i a la quarta ja la tarareges. I els 20 minuts, em refereixo que el final és una mica... sec? No t'esperes que acabi just en aquell moment. Però com passa amb el títol del post, doncs acaba abans de temps, però és cap al final, tot ha estat dit i entens la pel·lícula.
     A veure, és cert que haver fet aquests 20 minuts, potser sí que hagués millorat una miqueta, però no hauria guanyat més premis i com a molt hauria obtingut alguna nominació més, així que s'han estalviat uns quants euros i la repercusió l'han tingut igualment. Bona feina.
     Ara ve la part bona, no seré pas dolent amb una peli que està bé. El nen en principi em cau malament (fatal), però això és bo, això vol dir que el nen actua bé i em transmet aquesta sensació. És cert que el nen té motius per actuar com ho fa, té una vida una mica dura, "sense" pare, sense mare, viu a un internat... té problemes. Però em cau fatal, sobretot al principi de la peli. Això sí, el pare em cau encara pitjor. Vaja, aquí sóc borde amb tothom, vols dir que hem de veure la peli? Home doncs... sí, sí, mireu-la si mai en teniu la oportunitat.
     Perquè no em titlleu d'hipòcrita (tampoc tindrieu motius) i perquè em fa mandra (tinc el post comenát des del 30 de març i l'acabo avui), l'acabaré abans d'hora per varis motius: Els que us he dit, i perquè estic quasi al final, tots enteneu que al cap i a la fi aquest post és una recomanació de peli que he vist, us explico quina és una miqueta de resum i algun aspecte tècnic fent-me creure que en sé una mica del tema i en veritat són un aficionat més. Apa ja em direu que us semb--

dilluns, 19 de març del 2012

Post-Excusa

     Demà tinc examen d'EFB (Estructura i Funció de Biomolècules) i com el nom indica, és un pal estudiar-ho. Per tant, durant aquest cap de setmana he fet tot de coses com a excusa per a no estudiar, i una d'aquestes coses és aquest post. Sí, el post-excusa és perquè fa mandra estudiar. Durant el dia d'avui he arribat a berenar dues vegades, he vist una pel·lícula (Back to the Future, sí encara no l'havia vist), he endreçat algunes coses, he canviat els llençols, m'he decidit organitzar els DVD's que tinc en un prestatge, he llegit i tot per no estudiar. Ja us dic que si demà no tingués examen hauria estat fent res tot el diumenge. Què passa? Doncs que si no faig res, penso en que hauria d'estar estudiant, si faig alguna cosa per tonteria que sigui, doncs almenys em puc excusar dient-me que ara estic ocupat. Sí, estic ocupat escrivint aquest merda post.
     Sé que us és igual, però al ser el meu calaix doncs és l'únic lloc on puc posar-ho. L'examen no és que el porti malament, però ja passa que un cop amb el full davant no entens cap pregunta i et quedes flipant lamentant no haver estudiat més.
     Em sap greu haver-vos fet perdre el temps amb aquest post tan curt i improductiu (com si el mirés tanta gent el meu bloc -.-) però si jo perdo el temps, almenys intento no perdre'l sol (o vistes les coses, sí que el perdo jo solet...).
     Com a premi us regalo un gat (com veureu envelleixen com nosaltres), que internet n'està ple i jo no vull ser menys.  
     

dilluns, 12 de març del 2012

The Boxer :: Sheridan - Day-Lewis

     L'altra dia vaig parlar de "Whatever Works" i de la bona parella que feien Woody Allen i Larry David. Doncs aquest cop vull parlar del bon tàndem que formen Jim Sheridan i Daniel Day-Lewis, no només a "The Boxer" sinó ja en altres pel·lícules. Un sent el director i l'altra interpretant el paper principal, respectivament. Van començar junts amb "My Left Foot" (1989) que pel que sembla és l'opera prima de Jim Sheridan i amb la qual ja va guanyar 2 òscars, el de millor actriu Secundària (Brenda Fricker) i... millor actor principal, Daniel Day-Lewis (també va ser nominada a millor pel·lícula, director i guió adaptat). Uns anys més tard, 1993, van tornar a treballar junts i van fer, pel meu gust, la millor pel·lícula del Sherdian que he vist (només n'he vist dues, però m'atreveixo a dir que és la que més m'agradarà) que és la "In the Name of the Father", pel·lícula que algun dia crec que hauré de dedicar-hi un post. Aquest cop va aconseguir 7 nominacions (peli, director, actor, actor secundari, actriu secundària, guió adaptat, muntatge) però La Llista de Schindler va eclipsar l'èxit enduent-se 7 estatuetes. I finalment, el 1997 en va sortir "The Boxer", aconseguint la participació d'Emily Watson, però aquest cop sense haver aconseguit cap nominació.
     A trets generals, la pel·lícula tracta sobre la boxa, però sobretot sobre l'IRA i la situació en que es trobava Irlanda i el Regne Unit (com a "In the Name of the Father"). Comença en que Danny Flynn (Daniel Day-Lewis) surt de la presó després d'una sentència de 14 anys i torna a casa. Allà no és del tot benvingut per la participació que havia tingut amb la IRA, motiu pel qual va ser condemnat. Ell però no en vol fer cas i deixant a banda el que passa vol muntar un gimnàs d'entrenament de boxa. Crec que no en necessiteu saber res més.
     La crítica diu que la actuació de Daniel Day-Lewis és espectacular, inoblidable, excel·lent... bé, jo la trobo molt bona, tampoc en vull fer un gra massa. Ara bé, és un actor que de moment només n'he vist dues de les seves actuacions, però en que les dues m'ha encantat, i que pel que veig encara em queden algunes pelis seves per veure que també ho fa molt bé. El que sí que he pogut llegir és que es compromet molt amb el paper i hi ha anècdotes que el fan més respectable. Per exemple, que el Daniel Day-Lewis va estar entrenant i boxejant durant 3 anys per preparar-se per la interpretació d'aquesta pel·lícula.
     No sé què més dir-vos-en. La veritat és que tenia pensat parlar més de la parella artística que formen que de la pel·lícula, que com faig sempre, la resumeixo a grans trets perquè crec que les pel·lícules que us recomano, i que per tant, m'han agradat com menys en sàpigues més et sorprendran i més et poden agradar. Res, crec que això és tot. Si em deixo alguna cosa serà que no era massa important. 

dijous, 8 de març del 2012

Zombies a la UAB!!!

     Ni pelis, ni llibres, ni música, ni hòsties... No, el post avui és de vida o mort, Zombies vs Humans! Bah! Segur que és una recomanació de "The Walking Dead", no és una peli però una sèrie... DONCS NO! No us recomano "The Walking Dead" bàsicament perquè no l'he vista, ni el primer capítol. Però això no ve a compte. Jo us parlo de la vida real, els zombies han arribat i estan infectant els humans! Estem envoltats de zombies!
     Tranquils, no desvariejo ni m'estic tornant boig, és real el que us estic dient (tranquils?), si t'hi fixes, quan vagis pel campus de la UAB et trobaràs Zombies. Ja es comença a entendre? És un joc de rol on el camp de batalla és la UAB i és això, doncs una guerra entre Zombies vs Humans.
     Us explico, com he dit, us estic parlant d'un joc de rol que es duu a terme al campus de la UAB. Per començar t'has de registrar a la pàgina web http://www.HvZsource.com i triar com a joc, doncs el de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aleshores tothom comença essent humà. Per a ser identificat, si ets humà has de portar un mocador (cinta, bandana...) vermell al braç (o canell). Aleshores quan comenci el joc, hi ha el que es diu Zombie-0 (és un zero, no una O) que aquest té aspecte humà (compte!) però fa la funció de zombie. Els zombies, per a ser identificats han de portar el mocador al cap o al coll. La missió dels zombies és infectar a TOTS els humans, la missió dels humans és sobreviure fins que morin TOTS els zombies.
     Per tant, com infecten els zombies? Els zombies infecten abraçant un humà, fent-li un petó (i com diu els organitzadors, si acaba amb sexe d'ultratumba, doncs no se'n fan responsables) o tocant roba 10seg o pell 5seg (no mola tant, ho sé). Per tant, si un zombie t'infecta, et converteixes en zombie (et passes el mocador del braç al cap). Per a no fer trampes, a la pàgina on t'has registrat anteriorment et donen un codi de 8 caràcters que hauràs de donar al zombie que et mati perquè via internet confirmi que t'ha infectat. Això és útil per dos motius: el primer doncs per no fer trampes, i el segon doncs perquè un zombie si en 48h no s'ha alimentat (ha infectat algú) el zombie mor. Per tant, els zombies estan força obligats a infectar.
     Però si veus un zombie de lluny, només et queda fugir? Sí... i no. Els humans poden portar armes (des de un mitjó, a dues espases de 120cm (@GerardMassons n'és el responsable de les espases)) i zurrar els zombies. El zombie s'haurà de quedar quiet i contar fins a 10 segons per a tornar a moure's, tu mentrestant, doncs fuig!
     A veure, si vols més informació visita la pàgina que t'he dit:  http://www.hvzsource.com  on hi ha les normes detallades i més informació. Val a dir que no val infectar a interiors, dins dels edificis, per evitar problemes amb els de dalt.

     El joc va començar el dimarts passat, i sí, avui segon dia de apocalipsi ja hi ha hagut les primeres corredisses per part meva, hi ha hagut nerviosismes, estrès, paranoia... S'ha viscut! Avui mateix per exemple, tornant cap als FGC han aparegut darrera nostra (anàvem jo i la Marina) 2 o 3 zombies. Al principi he fugit corrents (que cavaller sóc) mentre la Marina ha aconseguit atordir el zombie més valent amb el seu mitjó. Ha tingut 10 segons per escapar-se, atrapar-me i amagar-nos darrera d'uns humans més valents que nosaltres. Seguiem avançant però si giràvem el cap els zombies seguien allà. Hem passat el pont de la plaça cívica i aleshores si que hem corregut per les nostres vides. Jo he aconseguit escapar-me, ella ha caigut...

     Ja no si val a badar, les cintes vermelles inunden la UAB (sobretot BioCiències i la Vila), la gent va armada, desconfiança entre tots. Obriu bé els ulls i no us deixeu enganyar, els zombies han invait l'autònoma i nosaltres hem de sobreviure.

     Dades obtingues avui dia 07.03.2012 a les 20:58:
- Hi ha 503 humans i 22 zombies

dissabte, 3 de març del 2012

BSO :: Sing, Sing, Sing (With a Swing)

     Oriol, música? Però si no en tinc ni idea! (tampoc no en sóc tan negat..) Encara em faré l'interessant amb un tema que no domino tan com els altres... Bé, veureu que no és el que sembla
     No us preocupeu, no us donaré cap lliçó de música, senzillament que escoltant la BSO (ara ja s'entén tot, si el que vull és parlar de cine sense que es noti heheh) de "The Artist" he sentit la cançó "Peppy and George" (o així li diu l'Spotify) i m'ha recordat a la que poso nom al post "Sing, sing, sing (With a Swing)" que surt en pel·lícules com "Manhattan Murder Mysery", però que la conec sobretot per sortir a la pel·lícula "Deconstructing Harry", les dues del Woody Allen, però aquesta segona la meva preferida seva. (Mirant l'IMDB veig que també surt en 3 episodis dels Simpsons i en 1 dels Soprano d'e.a, com a curiositat).
     En "Deconstructing Harry" surt a la famosa escena de l'infern. Famosa diria jo. Escena genial que ell ja tenia pensada de feia un temps i per fi va trobar la pel·lícula indicada per realitzar-la. Plena del seu humor característic amb frases per a recordar i a més, força concloent per al desenvolupament del guió.
     Doncs, en veritat, queda en evidència que la cançó era una excusa per donar alguna pinzellada del que és "Deconstructing Harry". A més, vull afegir que quan vaig veure el tràiler de "The Artist" (cosa que no acostumo a fer, mirar tràilers, ja que et diuen molt més del que haurien de fer, no us recomano mirar-los) em vaig pensar, el dia següent o quan fos, que la cançó que sonava era aquesta (mireu si vaig estar atent amb el tràiler) i em vaig endur una "decepció" quan acabada la peli de "The Artist" no havia sonat. Òbviament no va influir en la opinió que en tinc i que potser algun dia en dediqui un post.
     I després d'un parell de paràgrafs, doncs sí, us deixo un link amb la cançó per si no sabeu de quina estava parlant i esteu una mica perduts en el tema. Si qualsevol excusa és bona per fer-ne un post.

Link Spotify:
Benny Goodman – Sing Sing (With A Swing)

Link YouTube (Escena de l'infern) (Mireu fins al 2:40, més endavant poden haver-hi "Spoilers" de la peli):